Film Yorumu | Logan (2017)




Filmin Adı: Logan
Orjinal Adı: Logan
Yönetmen: James Mangold
IMDB Puanı: 8.4/10
Benim Puanım: 8/10


Konu |

Yakın bir gelecekte geçen filmde Logan artık yaşlanmış ve yorulmuş, süper yetenekleri erozyona uğramaya başlamıştır. Alzheimer'ın etkisiyle iyice unutkanlaşan Profesör X'i yani Charles Xavier'i Meksika sınırına yakın bir yerde saklamaktadır.

Logan tüm dünyadan saklanmaya çalışsa da bir gün onları bulan Laura Kinney adlı küçük bir kız bu huzuru bozacaktır. Nitekim kendisi gibi mutant olan kızı, peşindeki karanlık güçlerden koruması gerekecektir.



 ' - Değer verdiğim herkesin başına kötü şeyler geliyor..
  - O zaman bana bir şey olmaz.'


Filmde canım Logan'ı yaşlanmış, yorulmuş ve Xavier'e bakmaya çalışan halini görünce filme direk bir hüzünle başlamak beni çok üzdü. 2019 yılı artık mutantların olmadığı bir dünya haline gelmişken ortaya çıkan küçük kızımız hem Logan'cığımızın düzenini bozuyor hem de Prof. X'in 'hayır mutantlar hala var' demesini haklı çıkarıyor. 

Film diğer X-men filmlerine oranla daha düşük bütçe ile çekilmesine rağmen birçok X-men filminden daha başarılı olmuş. Hatta zorlarsak hepsinden bile diyebiliriz. Ortalıkta devamlı gezen X-men'ler ve eşyaların uçuşması, havanın soğuması ya da bir yerden alevler çıkması işi hoşumuza gitse de bu şekilde de filmin mükemmel olabileceğini gördük. 

Hugh Jackman'ın oyunculuğuna diyebileceğimiz hiçbir söz yokken sadece hayranlık besleyebiliyoruz. O yaşlı Logan'ımız ve onun saf öfke dolu öldürmeye programlı genç klonu öyle güzel olmuştu ki o sahneleri daha bir hayranlıkla izledim. Filmin duygu yüklü olacağını ilgilenen herkesin aslında bildiğini düşünüyorum ama böyle derinden etkileyeceğini de tahmin etmiyordum. Sadece sonunda öldü diye üzülürüm diye tahmin ederken film biterken ölmesine değilde artık olmamasına ve Logan'ı özleyeceğimize daha çok üzüldüm denebilir.

Filmimizin odak noktası olan küçük kızımız Laura'ya gelecek olursak onun da oyunculuğu bence su götürmez bir mükemmelikteydi. O hırçınlığı, vahşiliği bakışlarıyla o kadar iyi yansıtıyordu ki hayranlıkla izledim desem kesinlikle yalan olmaz. Ve okuduklarıma-izlediklerime göre dublör kullanılmasını gerektiren birçok sahneyi küçük kızımız kendisi oynamış. Bunu öğrenmemin üzerine Laura'nın havalarda uçması, bağıra çağıra insanları öldürmesi daha da bir büyüleyici gözüktü gözüme. 



Son olarak noktayı koymak gerekirse izlenilen X-Men filmlerini sollayıp açık ara farkla ilk sıralara oturan hep bir hüzün hakimiyetinde izlenilen ve kesinlikle dövüş sahnelerine doyulan hatta ve hatta hayran bırakıp, ağzımızın sularını akıtan son Wolverine filmimiz mükemmeldi.  

Artık tek umudumuz filmin 2019da geçtiğini düşünerek aradaki yıllarda yaşanabilecek güzel olaylarla Hugh Jackman'ı tekrar görebilmemiz. 

Süper kahraman filmlerini sevenlere Logan izlemesini öneriyorum ve iyi seyirler diliyorum. 


0 yorum:

Yorum Gönder