Film Yorumu | Hayat Güzeldir (1997)


Filmin Adı: Hayat Güzeldir
Orjinal Adı: La vita è bella
Yönetmen: Roberto Benigni
IMDB Puanı: 8.6/10
Benim Puanım: 10/10


Konu |

Film ilk olarak Dora ve Guido'nun sürprizlerle dolu karşılaşmalarıyla başlıyor. Ve hayat dolu, dahi  ve hazır cevap olan Guido Dora'nın kalbini çalmayı başarıyor. Her şey çok güzel giderken bir oğulları olup aileleri çok mutluyken II. Dünya Savaşı patlak veriyor ve yahudi olan Guido, oğlu Joshua ve amcası toplama kamplarına götürülüyor. 

Ve özverili, hayat dolu babamız oğlunun bu yaşayış şeklini oyun olarak algılmasını sağlıyor. Minik Joshua'ya göre toplama kamplarında olan her şey bir oyundan ibaret. 






Film izleme özürlüsü olan ben bu filmi de tabiki çok çok sonralar izlemiş olsam da filme bayıldım. Zaten bayılmayan var mıdır ki? Filmi hep gözlerim hafif hafif yaşlı,yerinde ağlayarak izledim. Guido'nun her şeye bir bahane bulması, oğluna hiçbir şey belli etmemesi ve olayları çok güzel idare etmesi böyle kalbime bir bıçak sapladı resmen. 

Böyle filmde falan izliyorken bile gözlerimiz doluyor ve üzülüyoruz. Bir de bu olanların gerçek olduğunu farkettiğimiz, bunları bazı insanların yaşadığı bazı çocukların bu ortamları gördüklerini düşününce insanın boğazında bir yumru oluşmuyor değil.. 



Sanmıyorum ki bir ademoğlu bir havvakızı da benim gibi olsun da bu filmi izlemesin ama ben yine de diyeyim.. Eğer bu filmi izlemeyeniniz varsa aranızda kesinlikle izlemelisiniz. İzlediyseniz de tekrar tekrar izleyin.. Başkalarına önerin başkalarına izletin. Madem fazla kitap okuyan millet değiliz en azından böyle şeyleri izleyerek görürsek bazı şeyler kafamıza dank eder. 






0 yorum:

Yorum Gönder