Kitap Yorumu | Kızıl Kraliçe - Victoria Aveyard



Kitabın Adı: Kızıl Kraliçe
Yazarı: Victoria Aveyard
Yayın Evi: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 388
Puanım: 4/5

Arka Kapak |

İnsanların kana göre sınıflara ayrıldığı bir düzen... Büyülü, tanrısal yetenekleriyle diğerlerine hükmeden gümüşler, onların gölgesinde hayatta kalmaya çalışan, sıradan kızıllar... İktidar tehlikeli bir oyundur. Peki, kazanmak için ne kadar kan kaybetmek gerekir? 





'Herkes herkese ihanet edebilir.'


Yine bir distopya yine bir üstün ırk-ezilen ırk durumu yine bu durumu yıkacak olan farklı özelliklerde bir baş karakter ve yine bir aşk üçgeni.....

Gümüşler ve Kızıllar aralarında ki yöneten ve yönetilen ilişki uzun yıllardır sürüyordu. Kızıl Muhafızlara kadar kimse bu dengeyi bozacak bir şey yap(a)mıyordu. Kan rengine göre belirlenen soyluluk, üstünlük yeterli olabilir mi? Peki sadece(!) gümüşlerin sahip olduğu o yetenekler durumu gümüşlerin lehine çevirebilir mi?



Kitabımız artık klasikleşmik bir konu gibi aktı ve gitti. Kitaba kötü diyemem güzeldi, hatta baya güzeldi. Ama konu artık beni yordu. Belki tam aynı değil ama ben 'Uyumsuz' havasını bile aldım ki okuyan insanlar 'Kızıl Yükseliş' ve 'Beni Seç' serileriyle de benzerlik gösterdiğini söylüyor. Ben ne yazık ki iki seriyi de okumadığım için bu konuya bir yorum da bulunamayacağım..



Konunun klişeliğini falan bırakırsak bence güzeldi kitap. Ben sadece ilk 3 ya da 4 bölüm kendimi zorlayarak sayfalaları çevirdim ki normaldir. Kitabın daha başlangıcı olaylara giriş kısmıydı. Sonrasında büyük zevkle okudum.

Aşşşşırı aşşşşırı bayıldığım bir kitap demem doğru olmaz ama 'aah hayır sevmedim diğer kitaplarını da okumam' da demem. Bu ay olmasa da Mayıs ayında en azından ikinci kitabını okuyacağımı düşünüyorum. Ne kadar tahmin edilebilir olsa da Mare ile Cal'i maceralarını okumak istiyorum. Ayrıca tahmin edilebilir dediğime bakmayın ben de baya zaman geçtikten sonra tahmin edebildim olayları.











0 yorum:

Yorum Gönder