Kitap Yorumu | Poseidon Varisi - Anna Banks


Kitap Adı: Poseidon Varisi
Yazarı: Anna Banks
Yayınevi: Dex Yayınları
Sayfa Sayısı: 348
Puanım: 4/5


Arka Kapak |

Hayatının aşkından vazgeçebilir misin?

Emma ile tanışana kadar, herhangi birini öpmek aklının ucundan bile geçmemişti. Son zamanlarda ise, dudaklarında onun dudaklarını hissetmekten başka bir şey düşünemiyordu.Galen, balıklarla iletişim kurabilen bir kızı bulmak için karaya gönderilmiş bir Syrena prensiydi. Emma ile tanıştığında aralarında ikisini de sarsan, güçlü bir çekim oluştu. Aradığı kız o olabilir miydi?

Onunla vakit geçirdikçe, Galen aradığı kızın o olduğunu anlamıştı. Ama onun yeteneklerinin farkına varmasını sağlayabilecek miydi? Ve de en önemlisi, ona karşı hislerini bastırabilecek miydi? Emma krallığının anahtarı olabilirdi ama kalbinin anahtarı olması mümkün değildi.




Sanırım yunan mitolojisi ile ilgili olan en saçma kitabı bile bayılarak okuma yetisine sahibim. Kitap aşşşşşırı tahmin edilebilir, aşşşşşırı basit bir dille yazılmıştı ama ben okurken yine sevdim yine sevdim. Çünkü neden sevmiyeyim? Kitap klasik bir günümüz romanı olarak en basit eserlerden. Bunu üzülerek söylüyorum ama öyle. Hem yazarın kalemi hem de çeviri bunu daha da gözümüze gözümüze sokuyor. Özellikle çevirideki 'Amanallahımyarabbim' kısmı. İlk gördüğüm de bir noluyoruz dedim. 

Neyse dili konusunda çok övülecek bir şey ben pek göremedim. Konusuna gelicek olursak bu da klişe çok gönül çelen bir kısım yoktu. Syrenalı asil prensin karada geçirdiği dönem içerisinde Syrenalılara hem benzeyen hem de benzemeyen Emma ile karşılaşmasını ve Emma'nın ne olduğunu anlamasıyla geçiyor ilk kitap. Ve tabi onların birbirlerine olan çekimlerini ve her aşk olaylarında karşımıza çıkan birbirlerini yanlış anlamaları, sorunları çözmeye çalışmalarını falan anlatıyor. Yani olabildiğince klişe olabildiğince basit bir kitap. 2-3 fantastik kitap okuyan biri ben de kitap yazıcam derse yine böyle bir kitap çıkar diye düşünüyorum. 

İkinci kitap da bunun devam olaylarını anlatıyor. İkinci kitabın konusunu da bahsetmek isterdim ama sanki biraz spoiler oluyor gibi geldiği için girmek istemedim. Spoiler olmadan bahsetmeye çalışırsam da çok anlamlı olmayacak ama yine Emma'nın ne olduğunu anlaması ve birbirlerine sevgileri üzerine bir konu ele alınıyor. Ve evet iki kitabı bir yorumlayıp çıkmak istedim işin içinden. Çünkü size böyle güzeldi, şöyle iyiydi diye övemeyeceğim ama ben yine 4 falan verdim puan olarak. Neden? Çünkü yunan mitolojisi. Dediğim gibi kitabı okuyun, okumalısınız demiyorum. Ama benim gibi seviyorsanız mitolojik romanları okurken zevk alacağınızı söyleyebilirim. Öbür türlü bu kitabı okumak yerine başka bir kitabı okusaydım keşke diyebilirsiniz. İyi okumalar.


0 yorum:

Yorum Gönder