Kitap Yorumu | Karanlık Ateş - Karen Marie Moning


Kitabın Adı: Karanlık Ateş
Yazarı: Karen Marie Moning
Yayınevi: Epsilon Yayınları
Sayfa Sayısı: 344
Puanım: 4/5


Arka Kapak |

Karanlıktan korkar mısınız?
Hiçbir şey göründüğü gibi değildir ve yeri geldiğinde insanlar gördüklerine de inanmamalıdır...

Güzel, akıllı ve normal biri olmak, görünürdekinin gerçeğini ortaya çıkarmaya yeter mi bilinmez ama MacKayla bu özelliklere sahip bir kadın olarak “gerçekler” için çaba sarf edecektir.
Tek amacı, diğer tüm normal insanlar gibi mutlu ve sade bir hayatı varken kardeşinin öldürülmesi ile mantıklı bir açıklama getiremediği tuhaflıklara son vermekti.
Anne ve babasına olan sadakatini çiğneyerek kardeşinin katilinin peşine düşen Mac, İrlanda’ya gider. Çıktığı yolculuk, onu hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığı, iyi ile kötünün aynı derecede tehlike yarattığı karanlık bir dünyaya sürükler. Kısa süre içerisinde ise daha da büyük bir meydan okumayla karşı karşıya kalır: Sahip olduğundan haberdar bile olmadığı gücünü – insanlık âleminin ötesindeki, tehlikeli Fae âlemini görebilme yeteneği – kullanmayı öğrenir ve istenilenden çok daha uzun bir süre hayatta kalmayı başarır.
Her hareketi, geçmişi olmayan ve Mac’in hayal ettiği gelecekle alay eden bir erkek olan karanlık ve gizemli Jericho tarafından gölgelenir…



Evet yine herkesin hayranlık duyduğu, anlata anlata bitiremediği ve okuyanların okumayanlara baskı yapıp okutturmaya çalıştığı nacizane serilerden birisi. Kitabı aslında Mayıs ayında okumuş olsam da yorumunu erteleye erteleye yıllar geçti üstünden. Aslında yorumu yapmasam mı diye düşündüğüm de oldu ama diğer kitaplarla birlikte görüşlerimde değişiklik olacak mı merak ediyorum. -Çünkü bu tarz şeyler yaşadım- Şimdi kitap herkesin beğendiği bir kitap evet ama ben bayılmadım. Yani güzel bir kitaptı kurgusu çok güzeldi. Ve çoğu seriden ayrı karakterleri, yaratıkları vardı ama beni nedense içine çekmedi. Ama belki de bu okuduğum dönemle kaynaklıdır. Çünkü gerçekten güzel bir kitaptı. Ki beni çekmemesine rağmen, elimde sürünmesine rağmen 4ü hakeden bir kitap sanırım aslında 5 yıldızlık falan bir kitap.

Karakterleri sevdim. Yani en azından baş karakterimizi sevdim. Mac aslında pembe gözlükleriyle yaşayan pembe pembe takılan kızımız sırf ablasının cinayetini aydınlatmak için bilmediği dünyaya giriyor. Ve ben de oh diyorum sonunda. Çünkü hep böyle diğerlerinden farklı, hemen olaya adabte olan zaten hayatı boyunca seçilmiş kişi olmayı beklemiş gibi davranışlar yıldırdı hepimizi bence. Bir kadın olarak baktığımızda da bence hepimiz sevdiğimiz kişiler söz konusu olduğunda ne kadar hazırlıksız olursak olalım veya ne kadar korkarsak korkalım bir şeyler başarmayı amaçlıyoruz değil mi?

Erkek karaktere gelecek olursak bende hayranlık uyandırmadı ama kitabın yorumunu yapan kime denk gelsem Barrons diye ölüp ölüp diriliyor. İlk kitapta beni içine çekmedi umarım diğer kitaplarda yapar çünkü aslında o karakteri de sevdim ama ben kitapları bazen sırf karakter bazlı gördüğüm için doğal olarak Barrons bu konuda biraz geride kaldı diyebilirim. Arada uyuzluk yapsa da hatta bu tarz bir kişiyi başka bir kitapta okusam ah bunda ne buluyosun diyebilceğim bir karakteri nedense sevdim. Belki de Mac'in anlatımının bunda etkisi vardır bilemiyorum. Genelde kitaplarda kızın hayranlıkla erkek karakterden bahsettiğini biliyoruz ama burada öyle değildi. Yani hayran olduğu kısmı da vardı onu da anlattı ama uyuz olduğu yeri de söyledi. Bu bana daha gerçekçi geldi. Ne yaparsa yapsın peşinden ayrılmayan kız karakterler değil.

Seri bu tür farklılıklarıyla beni kendine çekti. Ve yazar bu tür farklılıkları önceden yapmış yani. Bu benzerlikleri görüp farklılaştırmamış. Bu yönden de bir hayranlık kazandı tabi. Kalemine, anlatımına hayran kaldığım bir yazar oldu. Seriye dair hiç bir kötü yorum yapmadan beni çekmedi demem çok orjinal oldu farkındayım ama kastettiğim şey bu kitabı okuyunca hemen ikinciye başlamak istemememdi. Araya bir ay gibi bir süre koydum. Yoksa kitabı sevmemem değildi. Umarım kitabın güzelliklerini anlatıp kendimi ifade edebilmişimdir. Ve ben artık kendimi toparlar ve bu ay en azından serinin ikinci ve üçüncü kitabını okurum.

İyi okumalar diliyorum.


0 yorum:

Yorum Gönder