Kitap Yorumu | Kralların Çarpışması Kısım II - George R.R. Martin


Kitap Adı: Kralların Çarpışması Kısım II
Yazarı: George R.R. Martin
Yayınevi: Epsilon Yayınları
Sayfa Sayısı: 504
Puanım: 5/5


Arka Kapak |

Krallar çarpışırken tüm diyar titrer...

George R. R. Martin, Taht Oyunları'nın sabırsızlıkla beklenen devam kitabı Kralların Çarpışması'nda okuyucuları eşsiz hayal gücüyle buluşturuyor. Büyü, intikam ve savaşla dolu, eşi benzeri görülmemiş bir dünyanın kapıları açılırken büyük bir serüven başlıyor.

Alev ve kan rengine bürünmüş bir kuyruklu yıldız, gökyüzünü baştan başa kaplamıştır. Ejderha Kayası'nın kadim kalesinden, Kışyarı'nın haşin topraklarına kadar korkunç bir keşmekeş hâkimdir. Altı güç, Demir Taht'ı ve parçalanmış Yedi Krallık'ı ele geçirmek için kıyametvari bir savaşa hazırlanmaktadır. Gecenin karanlığında ölüler yürümekte, kardeş kardeşi katletmektedir. Bir akıl şövalyesi, tehlike saçan bir büyücü kadını zehirlemek peşindedir. Bir prenses, öksüz oğlan kılığında dolaşmakta; Ay Dağları'nın vahşi adamları, yağma için inmektedir. Kardeş katli, zillet, simya ve kıyımla ilerleyen bu macerada zafer, kılıcı ve kanı en soğuk olanların dahi olabilir...



'Diyardaki kralların sayısı kaledeki farelerden daha fazla..'

Sonunda GoT dünyasına girebildim. İlk iki kitap dizi ile paralellikleri çok fazla olduğu için okumakta çok zorlanmıştım. Ama bu kitapla birlikte yavaş yavaş olaylar kopuyor. Benzerlikler olsa da kitap kendi dünyasına çekiliyor. Bu tabiki de benim istediğim bir şey çünkü okumam kolaylaşıyor. Ki ilk kitabı resmen elimde süründürmeme rağmen bunu yine çok da hızlı olmayan bir şekilde ama diğerlerine nazaran 4 günde okuyup bitirdim. Ve hayranım. Diziyi, o dünyayı çok seviyordum zaten ama kitaplar başka bir dünya. Martin kesinlikle kalemine hayran olduğum bir insan. Bu kitapta da yine mükemmeldi. Ve dizi izleyince okuyamıyorum diyorum ama iyiki de diziyi izleyip okudum da diyorum çünkü çok fazla karakter var çok fazla mekan var. Diziyle birlikte görsel olarak kafama oturtmuş oldum. Okurken daha kolay okuyorum gibi geliyor en azından bana. 

Kitabın konusunu anlatmayacağım zaten ikinci kitabın devamı yani hala ortalıkta çok fazla kral mecvut. Yani hala en sevdiğim söz kitapta 'Diyardaki kralların sayısı kaledeki farelerden daha fazla' sözü. Ama yine de hiç bilmeyen birinin olduğunu düşünmesem de olabilir diye tek bir cümle ile söyleyecek olursam; Westeros'un her bir yerinden kendini kral ilan eden adamlarla doldu ve hepsi birbirine üstünlük sağlamaya çalışıp diğerini karşısında diz çöktürmeye çalışıyor. Tabiki kiminin krallık iddiası haklı, kimininki haksız bir dava ama hepsi kendince sebeplerine dayanarak Westeros'u her yerinde savaş olan bir yere dönüştürüyor. Her bir kralın fethetme aşkını, kiminin intikam arzusunu, kiminin demir taht arzusunun aklına mantığına engel olduğunu görüyoruz. Evet farkettim bir cümleyi geçti ama bence yine kısa özetledim. Ve diziyi izleyenler bilir bu kitapta nefret edilesi Ramsay sahneye çıkıyor. -Bundan sonraki kitapları nefret kusarak okuyacağız demek oluyor bu.- Her şekilde apayrı bi kalitesi, cazibesi olan bir seri. Yaratılan evren, karakterler bir başka güzel. Martin kesinlikle epik fantastik zekasını konuştura konuştura bizi ağzımız açık bırakmış seride.

Buraya kadar övdüm, ne kadar sevdiğimden bahsettim ama sevgili epsilon bu çeviri gözlerimi kanatıyor. Artık okurken gözlerim kanıyor bu çeviride cidden. Ay bir de bazı yerlerde isim bir türkçe yazılmış bir yerde ingilizce yazılmış. Gerçekten bu çeviri ile kitapları okumak nasıl bir hal alıcak ilerleyen zamanlarda göreceğiz. Neyssssse olaylar diziden farklılaştıkça kitaplar için daha da heyecan duyuyorum. En kısa sürede bir sonraki kitapta görüşmek üzere, iyi okumalar.



0 yorum:

Yorum Gönder