Kitap Yorumu | Türk Kızının 50 Tonu




Evvvet.. Başlıkta ne kadar kitap yorumu yazsa da ben burada nefret kusacağım. Bu kitaba ve bu tarz kitaplara.


Öncelikle konusunu azıcık özetleyeyim de yorumu okurken aman ne abartmış falan denmesin.. Aslında yine de denebilir ama neyse önemli değil. Kitabımız kızımızın üniversiteye ilk gittiği yıllardan bir kesitle başlıyor. Kızımız hayatında ki erkeklerin nasıl ona hakaret edip, sap gibi bıraktığı ile ilgili ilk anısını anlatıyor. Ve anının sonunda şu cümle kuruluyor;

'Önce bıyıklarını aldır sonra bekaretini kaybet.' 

Sonrasında ise yıllar geçiyor ve kızımız bir öküze tutuluyor ve gözü artık hiçbir şey görmüyor. Ha öküz falan diyorum ama zaten o da beni aldatıyodur düşüncesiyle falan adamı aldatıyo falan filan. İnanılmaz olaylar dizisi böyle ilerlemeye başlıyor..

Resmen şok içerisinde okudum. Bu kitap gerçek mi kurgu mu bilmiyorum ama farketmez. Bu kitabı ergenliklerinin zirvesini yaşayan, hormonlarını kontrol edemeyen daha ortaokulda, lisede olan çocuklar okuyor. Ve bu benim kanımı donduruyor.

Ben niye bu kitabı okudum bunu da sorabilirsiniz bana tabi haklı olarak. Yoğun kitaplar okurken araya sıkıştırılmış beyin yormayan çerezlik kitaplar okumayı severim. Bu kitabı da almadım -iyiki de almamışım- internette gezinirken gördüm dedim okuyayım ne olabilir ki... Keşke okumaz olaydım. İçindeki her şeyden nefret ettim aman ne okuyorum bu saçmalığı dediğim oldu ama dedim ki yok heralde o kadar anlattı hikayenin sonunda adamı sokağa atıp eski özgürlüğüne, bağımsızlığına geri dönecek yok o da olmadı.



Kitaptaki hem cinselliği küçümsemeleri hem de kadınların bu kadar erkek kölesi olarak anlatılması beni deli etti. Ve bunu okuyan o taze beyinler bunların olağan şeyler olduğunu düşünecekler. He belki aralarında böyle olmayanlarda olacaktır ama etkilediği de olacaktır illaki. Sırf cool gözükmek için istemediklerini yapacak, ya da o köyden gelen kezban olmamak için şekilden şekile girecekler belki de. Ve bunun sorumlusu olmak acaba kimseyi üzmüyor mu?


Aslında daha söylenebilecek milyon şey var. Geçen gün twitterda da yine buna benzer bir kitabın ortaokul öğrencilerinin elinde olduğunu gördüm. Bence çocukların geleceklerini böyle etkilemeyelim. Ellerine kitap almayıp sırf bu tip kitap okuyan kızlarımızı, oğlanlarımızı bunlardan bir şekilde uzak tutalım. Tutamıyorsak bile en azından işin doğrusunu anlatalım da doğrusunu bilen insanlardan olsunlar.


Son olarak yazdıklarım kaynaklı belki geri kafalı gibi ithamlarda bulunan olabilir ama bu geri kafalılık değil çocuk istismarına neden olan kitaplara karşı tutum bence..


Umarım bu tarz kitapları çocukların elinde değilde sadece eğlencesine okuyan ama kitabın saçma olduğunu kabul eden insanların elinde görürüz.










0 yorum:

Yorum Gönder