Kitap Yorumu | 22/11/63 - Stephen King


Kitabın Adı: 22/11/63
Yazarı: Stephen King
Sayfa Sayısı: 808
Yayın Evi: Altın Kitaplar
Puanım: 5/5

Arka Kapak | 

22 Kasım 1963'te Dallas'ta üç el silah sesi duyuldu, Başkan Kennedy öldü ve tarih yeniden yazıldı. Peki, ya geçmişi değiştirme şansınız olsaydı?

Her şey Maine'deki Lisbon Falls kasabasında yaşayan edebiyat öğretmeni Jake Epping'e lokantacı dostu Al Templeton'ın verdiği bir sırla başlar. Aslında lokantasının kileri geçmişe, 1958'e açılan bir geçittir ve Al, Jake'ten saplantı haline getirdiği görevi devralmasını, Kennedy suikastını engellemesini istemektedir

Böylece Jake Epping, George Amberson olarak büyük arabaların ve fiyonklu çorapların dünyasında, herkesin her yerde sigara içtiği bir Amerika'da yeni bir hayata başlar. Boğucu Derry şehrinden, hayatıının aşkıyla karşılaştığı sevgi dolu Jodie kasabasına, Lee Harvey Oswald'a ve Dallas'a uzanan bu romanda;geçmiş, geçmiş olmaktan çıkıp gerilim ve heyecan dozu yüksek bir maceraya dönüşüyor.

Zamanda yolculuk hiç bu kadar inandırıcı ve bu kadar ürkütücü olmamıştı!!





Öncelikle Canım Stephen King ♥ diyor ve başlıyorum. Kitabın konusu zaman yolculuğu ile ilgili. Ana kahramanımız Jake Epping ya da nam-ı diğer George Amberson 2011 yılından bir tavşan deliği vasıtası ile 9 Eylül 1958 saat 11.58e bir geçiş yapıyor. Ve bu geçişle birlikte bir takım şeyleri değiştirmek istiyor ki değiştirilmek istenen şey burada milyonlarca filme, kitaba, diziye konu olmuş JFK Suikasti. Kitabımı George Amberson'un bu suikasti engelleme çalışmalarını anlatıyor. Ve de çok güzel anlatıyor.


Ben geçtiğimiz yıl dizisini izlemiştim. Ne yazık ki sadece ve sadece 8 bölüm olan muazzan, kusursuz bir dizi. Ve ve ve başrolde James Franco oynuyor. Diziyi izlediğimde kitabı da okumak istemiştim. Ama yeri geldikçe hep belirttiğim gibi izlediğim şeyleri okurken çok zorlanıyorum bu yüzden kitaba başlamak için kendime biraz zaman tanıdım. Dizinin ayrıntılarını unutursam okuması daha kolay olur diye. Aslında yapmama gerek yokmuş çünkü kitap her türlü okunurmuş. Ve  tabi her film-kitap olayında olduğu gibi kitapta olan ve dizide olmayan sahneler vardı ve şansa bakın ki benim de bu sahneler çekilse nasıl olurdu acaba dediğim yerler o olmayan kısımlardı neysee.. Kitap elimde biraz fazla kaldı ama sebebi okunmaması falan değil benim sınavlarımın olmasıydı. Kitap 800 küsür sayfa ama insanın elinde akıyor gerçekten. Beni öyle çok zorlamadı kitap zaten konu ilgimi çekiyordu, anlatımı da güzel, dil de akıcı ee sayfaları ardı ardına çevirmemek için bir neden de olmadığına göre neden duralım biz de değil mi?


Son olarak bu kitabı okuyun, okutun. Zaman yolculuğuna ilginiz varsa bence seversiniz. Benim gibi hem zaman yolculuğuna hem de tarihin akışını değiştiren olaylara ilginiz var ise bayılırsınız.



Söylemeden edemeyeceğim James Franco'lu 11.22.63 dizisini izlemeyi unutmayın bence.


Şu adamı bu kıyafetlerle, o dönem ortamında ve en önemlisi o MUHTEŞEM ARABALAR ile izlemelisiniz. Bence seversiniz......... 

Şuraya biraz opening credit ekliyeyim de sizin ilginizi çekerken benim de özlemimi gidersin. 



0 yorum:

Yorum Gönder